۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
بازدید:۱۴۱
صد انلاین | رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: به مردم توصیه می کنیم از ورود به لینک های جانمایی شده در پیامک های جعلی و نصب اپلیکیشن معرفی شده که یک بدافزار است، خودداری کنند .
کد خبر : ۵۶۵۰۴

به گزارش صد آنلاین ، رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: مردم مواظب پیامک هایی تحت عنوان اخطاریه مالیاتی حاوی لینک های جعلی در بستر فضای مجازی و پیام رسان باشند.

 

 

 

 


سرهنگ قاسمی رییس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این خبر، اظهار داشت: در چند روز اخیر مشاهده شده که مجرمین سایبری با ارسال گسترده پیامک هایی تحت عنوان اخطاریه مالیاتی اداره امور مالیاتی کشور حاوی لینک های جعلی در بستر شبکه های اجتماعی و پیام رسان، قصد کلاهبرداری از همشهریان در سطح استان را داشته اند.

وی افزود: کاربر پس از دریافت پیامک و ورود به لینک جعلی، صفحه ای تقریبا مشابه درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور مشاهده و سپس دعوت به نصب اپلیکیشن مخرب و در ادامه جهت مشاهده اوراق اخطاریه به یک درگاه پرداخت اینترنتی بانکی غیرواقعی هدایت و نهایتا اطلاعات حساب بانکی آنها و در برخی موارد کل اطلاعات ذخیره شده تجهیزات هوشمند همراه آنان جهت سوء استفاده های مجرمانه در اختیار کلاهبرداران قرار می گیرد.

 

وی افزود: امیدوارم همچون گذشته با توجه کاربران فضای مجازی به این نمونه توصیه های پیشگیرانه، شاهد استفاده ایمن تر این عزیزان از ظرفیت های فراوان فضای مجازی باشیم.

4461/ی

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها